woensdag 16 december 2009

Dag vijf, het verschil in groei


De onderste foto is genomen op de dag van de geboorte en de bovenste foto is van vandaag.
Het verschil is al goed te zien. Het nemen van de foto kostte nogal wat moeite.... De pups zijn zo beweeglijk dat je nét het moment uit moet zoeken dat ze hun buikjes vol hebben en lekker rozig zijn. En dan nog liggen ze niet zomaar netjes klaar voor de kiek.
Per dag zijn er steeds kleine ontwikkelingen zo ook vandaag. Ik zie nu dat ze steeds beter hun achterpoten stevig onder hun rompjes zetten. Hun buikjes komen al een heel stukje van de grond als het onderstel uitgaat. Al die spieroefeningen helpen om ze steeds vlotter te laten bewegen en ze worden al heel behendig. In het begin rolden ze nog wel eens om in hun pogingen om bij het krabbelen door de werpkist bij hun moeder te komen. Maar dat komt eigenlijk al niet meer voor. Of ze moeten zo'n haast hebben dat ze zichzelf "voorbij" lopen en tja dan rol je als pup zijnde nog wel eens om.
De staartpuntjes bewegen steeds als ze drinken. Het begin van kwispelen.. Ze voelen zich lekker als ze drinken en daar hoort die staartbeweging bij. Overigens doen lammetjes dat ook.
Kate heeft vandaag weer een heerlijke wandeling gemaakt met Mór Pat en Phoebe erbij.
Het was bitter koud, door een nare oostenwind, maar het kon haar niet deren. Ikzelf stond bijna weg te waaien en ondanks alle laagjes die ik aanhad, had ik het nog koud. Ach had ik ook maar zo'n mooi vachtje, nooit hoef je dan meer na te denken over wat je aan moet en het isoleert zo fijn.
Mijn werkplek op de deel is nu zo koud geworden, het is nét boven nul, dat bestellingen voor Kleiendraad klaar maken, nu toch echte te koud is. Dus heb ik het nuttige met het aangename verenigd en sta ik nu de bestellingen klaar te maken in de "moeder- en puppenkamer". Gezelliger voor Kate en ik kan lekker naar de pups kijken. Zo voeg ik steeds een stukje wereld toe aan hun bestaan en dat is de bedoeling ook. De radio staat aan, ik ben aan het rommelen en ook al vernemen de pups er nog niet zo heel veel van, wat ze meekrijgen al is dat alleen maar door trillingen en luchtjes, het is allemaal mooi meegenomen.
Je zult misschien wel denken "gaat dat kleed in de werpkist nooit in de was?" Ja hoor, maar we hebben er twee! En de wasmachine draait op volle toeren.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten