dinsdag 19 januari 2010

Stresskip Pat, deel twee

Vandaag hebben we Pat besproken met en bij de dierenarts.
Er is nét een nieuw middel op de nederlandse markt, speciaal voor honden met extreme angsten.
De resultaten in Amerika en in Engeland zijn heel hoopgevend en het schijnt erg goed te werken.

Onze dierenarts Eva, heeft nu vier honden een maand in behandeling met dit middel en zij is ook enthousiast. We gaan dit dus proberen.

Er was nog het alternatief in de vorm van een halsbandje met ik meen ferromonen die er voor zorgen dat de hond zich relaxter voelt. Maar dit is voor dieren met gematigder angsten.
In het "geval" Pat is dit niet de eerste keuze.

Morgen gaan we de pilletjes ophalen. De pilletjes heten trouwens Zylkene, het is op natuurlijke basis. Hat kan wel even een paar weken duren voordat het zijn werking heeft, maar we gaan het wel zien.
Nu maar hopen dat het werkt!!

7 opmerkingen:

  1. Ik voor jullie stresshond ( en voor jullie zelf) dat het aanslaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij zijn natuurlijk erg benieuwd. Die halsband met feromenen bieden ze ook aan tegen vuurwerk. Je hebt ook van die insteekstekkers voor in het stopcontact, maar das niet handig met meerdere honden :-)
    Ik neem aan dat de medicatie dan dagelijks genomen moet worden en niet als ze al angstig zijn? Misschien is het voor Sjuul dan wel een optie in een lage dosering of voor de maand december. Hoop dat het werkt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Sonja,

    Ik heb het echt te doen met Pat en hoop zeer dat deze medicatie aanslaat. Ga echt een schiet gebedje naar boven sturen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou je hebt inmiddels de medicatie binnen,
    ik duim dat het goed gaat met Pat!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Met Pat gaat het goed, hij heeft nu de Zylkene en het duurt wel enkele weken voordat het zijn volle werking heeft.
    Ik vind wel dat hij relaxter is, maar dat kan een puur subjectief gevoel zijn. Ik hoop dat dit wat voor hem gaat doen.
    Hij is nu vrolijk, kan heel veel hebben van de pups en "hangt" minder aan me. Hij lijkt dus wat zelfverzekerder te zijn. Maar schijn kan bedriegen.
    Ik hoop maar dat het zo blijft en dat hij er (wat) baat bij heeft.

    groetjes Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat klinkt al positief. Hou ons op de hoogte!

    BeantwoordenVerwijderen