vrijdag 29 januari 2010

Pups dag negenveertig, pimp je puppyren!!











Ook zo genoten van "in Holland staat een huis"? Waarin twee stellen elkaars huis verbouwen en het effect vaak erger is dan het uitgangsplaatje? Wel hier hebben we ook zo'n soort "metamorfose" te pakken.


Zo ziet een puppyren er na een klein uurtje al uit, maar het kan met wat energie extra, nog sneller.

Ik heb nauwelijks de zaak schoon, de pupjes gaan even rusten (hoop ik) en na het rustmoment gaan ze er weer vol tegen aan. Dolle pret. de kranten worden verscheurd, er worden ballen van gekneed en de kranten worden als prooi in de bek genomen en heen en weer geslingerd.




Zoals je op één foto kunt zien heeft een kookpan nu tijdelijk een nieuwe bestemming, hij fungeert nu als waterbak. Het ding is stabieler dan een standaard bakje en voorlopig doet dit goed dienst.

Maar Flann heft ook al ontdekt dat de pan met water veel andere uitdagingen biedt.

Als je er een zware bal in laat plonzen, spat het water alle kanten op. Wat een (water) pret!!


De pups zijn veel los in de kamer en in de keuken, maar ik wen ze nu meer en meer aan vaste rustmomenten in de puppyren. Straks gaan ze naar hun nieuwe eigenaren en dan moet er al een aanvang zijn gemaakt met de benchtraining. Even een momentje rust voor pup en baas!
Natuurlijk gebeurt dat onvrijwillig opsluiten niet zonder protesten. Maar ik ga gewoon naar een andere kamer en zet mijn radio daar aan. Het tumult verstomd steeds sneller, ik ben dus aan de winnende hand!!







1 opmerking: