zondag 25 april 2010

Zaaien.





Hebben jullie ook zo genoten van deze prachtige warme lentedag? Nou ik wel en ik was al vroeg te vinden in de tuin.
Eerst maar eens een stuk moestuin vrijgemaakt voor verfpanten. Ik ga dat maar eens opppakken, ik speel al jaren met de gedachte en nu moet het er maar van gaan komen.

Mijn mandje met zaaigoed was het volgende project. Het zat onder het stof en spinrag van een winter in de schuur en het verdiende wel een schoon- en opruimbeurt.
Alle zad wat ik qua kiemkracht niet meer vertrouw heb ik nu eens weggedaan.
De zakjes met "kanshebbers" heb ik deels gezaaid in plastic koffiebekertjes, dank zij de tip van Liesbeth beschikte ik opeens over heel veel "potjes".

Op de bovenste foto zie je een afbeelding van Coreopsis Grandiflora oftewel "meisjesogen".
De onderste kiek is een voorbeeld van Anthemis Tinctoria, oftwel "verfkamille".
Beide planten verven geel, ja ik weet het.... niet mijn kleur. Maar als ik er wol mee geverfd heb en het is gelukt dan ben ik misschien milder gestemd.

Na alle droogte van de afgelopen weken, is het nu even lekker gaan regenen.
Dus al met al een mooie tuindag!

In de volgende blog gaat het over oogsten....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten