maandag 19 april 2010

Feest in de tuin





Het is feest in de uin, alles komt op, loopt uit en groeit.

Eén van mij favoriet plantjes is het viooltje, of het nu het driekleurig viooltje is wat zelfs tussen de stoeptegels ieder jaar weer opkomt en fier gaat staan bloeien, het viooltje odorata of die éénjarige soorten die vaak in de meest extravagante kleurstellingen hun proeve van bloeibekwaamheid ten beste geven, alle viooltjes zijn me even lief. Behalve dan die in geel, want dat is niet mijn kleur!

Bij de droogmolen staat de oude ribesstruik. Ik heb een haat-liefdeverhouding met het gevaarte. Ik vind de bloemen wel aardig, maar tegen de kattenpieslucht die de struik als een onwelriekende wolk om zich heen heeft hangen, ben ik amper bestand.

De hommels daarentegen wel!!!
Het lijkt wel een drukbezocht café tijdens "happy-hour" waarin alle drankjes voor de helft van de prijs te krijgen zijn.

Helaas heet de gedroogde was aan het einde van de dag een beetje van die lucht in zich opgenomen.

De spinazie komt ook al goed op. Nog even en de eerste regels kunnen geoogst worden.
Wassen, klontje boter in de wok samen met een teen knoflook (of iets meer) en snel wokken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten