vrijdag 2 april 2010

Voorbereidingen op pasen







Ondanks de weerberichten was het vandaag een schitterende dag. De lente liet zich vandaag van een wel hele goede kant zien.
Het wemelt opeens van de vakantiegangers in onze provincie en het was bijna file rijden achter de caravans en campers aan. Daar tussendoor is het een af en aan rijden van landbouwverkeer, want het werk op de akkers gaat gewoon door.
Goede vrijdag of niet.

Doordat we nu drie ooien hebben met een fikse luchtweginfectie die tegen een longontsteking aanhangt, moest even een nieuwe flacon antibiotica ophalen bij de dierenartspaktijk in Diever.... Dat werd nog een hele trip. Druk daar, veel mensen, fietsers en de terrasjes zaten meer dan vol.
De plaatselijke ijsverkoper, die na het winterseizoen zijn deuren weer geopend had, deed goede zaken. Stoppen voor een ijsco of niet?
Toch maar niet gedaan.

In plaats daarvan heb ik mezelf getrakteerd op ranonkels, ik wilde eigenlijk de roze variant, maar die was niet leverbaar op dit moment, dan maar de oranje.
Gekombineerd met rode tulpen, wordt het toch weer een spannende combinatie.

Om de echte voorjaarslucht in huis te halen heb ik al een week lang blauwe hyacinten in potjes staan. Je kunt bijna tegen het parfum aanhangen, maar dat moet maar even!
Ik blijf toch een "bollenstreekkind".

Eenmaal thuisgekomen na de hele boodschappen excercitie, kwam Liesbeth even aan met verse eitjes van de Orpington krielkippen die bij haar aan een legspurt zijn begonnen.
Onze kippen zijn uit logeren (er is geen plaats voor ze in de stal en het is niet eens kerstmis), dus moeten we het zonder gescharrel en eieren stellen.
Maar we hebben nu weer een voorraadje, Liesbeth hartelijk dank!

Ik heb nog even gegoogled op "krielorpington", ik ben niet zo veel wijzer geworden,wel dat ze goede leggers zijn en snel broeds worden.
Ik ben benieuwd naar de smaak van de eitjes, maar ze zullen hoogstwaarschijnlijk erg lekker zijn!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten