zondag 27 februari 2011

De handwerkbeurs



Dollen in Zwolle....
Met spinvriendin en collega spinjuf, Marjolein van www.puurlana.nl , had ik een afsraak om samen naar de handwerkbeurs in Zwolle te gaan.
Even kijken naar alles wat handwerkend Nederland zoal bezig houdt.

Marjolein zou met de trein uit de hoofdstad komen.
En omdat auto één hier ter plaatse nét uit de revisie kwam (je weet maar nooit of de reparatie helemaal goed is gegaan) en auto twee ook niet geheel betrouwbaar is, besloot ook ik om gebruik te maken van de diensten van de NS.
Natuurlijk had de NS besloten om juist dit weekend baanvakonderhoud te gaan plegen.
Vanaf Meppel werden we dan ook in bussen verder getransporteerd.
Ik zat door alle dampende mensen (het was nogal mistig en het regende een beetje) in een ondoorzichtige touringcar.
Sardientjes in het spreekwoordelijke blikje zijn er inderdaad niets bij.
En dan te bedenken dat toeristen zich vrijwillig naar zonbestemmingen laten vervoeren in een dergelijke bus.

Het was al druk in de trein, de bussen reden af en aan naar Zwolle en op het station was het een gekkenhuis.
Marjolein en ik hadden afgesproken bij de Brasserie op het station.
Tussen alle vijftig plus kapsels en Hans Anders brillen ( mag ik rustig zeggen want ik heb ook een dergelijke bril), haalde ik Marjolein er zo uit!
Enhousiast zwaaiend zat ze al te wachten achter een kopje koffie.

We gingen te voet richting IJsselhallen alwaar de beurs gehouden werd.
Er wordt wat af gehandwerkt in ons land!!! Het was echt megadruk en schuifel de schuifel liepen we langs de kraampjes.
Het sardientjesgevoel bekroop me alweer.

Wat hebben we een hoop gezien. Heel veel borduurpakketten, spinnewielen, viltwol, viltpakketjes, knopen, wol, wol en nog eens wol.
Breipennen, nog meer breipennen, naaimachines, viltmachines, draaddoorhalers, quiltlapjes en lappen aan de meter en nog veel, veel meer.

De toppers voor ons beiden op de beurs waren de stands van Trikoo en die van Storm op Zolder. Mooi aangekleed en andere producten dan die heel veel worden aangeboden.
Want op zo'n beurs is veel van hetzelfde...
Bovendien staan de concurrenten zo fijn vlak bij elkaar.

Bij Trikoo heb ik echt prachtige garens gezien. Storm op Zolder had ook veel moois en veel natuurlijke tinten.

We zijn allebei lid geworden van Textiel Plus. Na inzage van hun uitgaven was ik snel overtuigd, dit is mooi. Textiel als uitgangspunt voor Kunst (ja met een hoofdletter).
Een aanrader voor iedereen die inspiratie kan gebruiken.

Na een aantal uren slenteren en de drukte en het geroezemoes op zo'n beurs, had ik én platvoeten en was ik echt doodop.
Marjolein hield het ook voor gezien. Zij ging Zwolle nog even in om naar een theater kostuum te gaan kijken waar zij aan meegewerkt had.

Ik heb weer ideetjes opgedaan voor de webwinkel en daar gaat aan gewerkt worden.
Ik wil het assortiment gaan uitbreiden met huisgekaarde vliezen in diverse tinten en met diverse vezelmixjes.
Doordat ik sedert twee weken een perfecte elektrieke kaardemolen met extra fijn beslag heb, kan dit nu.
Ik kan bijna niet wachten om ermee te beginnen, maar het is wel erg druk met alle bestellingen.
Vandaag heb ik stug doorgewerkt en ga morgen weer door.
Tja een vrouwenhand en een paardentand dienen nooit stil te staan.

1 opmerking: