zaterdag 14 augustus 2010

Noeste arbeid.....







Een prachtige dag vandaag. Mooi weer en het werd nog meer een prachtige dag omdat mijn vader langs kwam. Ik had hem eigenlijk niet verwacht, maar hij was meer dan welkom!
"Zo, ik kom de tuin doen" zei hij. Nou dat was dan ook hard nodig.
De haagwinde slingerde zich weer in de toppen van alle struiken. De haagbeuk om de moestuin was zo hoog geworden dat het uitzicht er niet meer was.
En het uitzicht is anders zo mooi!
Je kunt heel ver kijken en in de verte kunnen we het Drents-Fries Wold zien.
Maar dat was de laatste tijd wat beperkt. We moesten bijna op een trappetje klimmen om een beetje achteruit te kunnen koekeloeren.

De haagbeuk was niet de enige haag die gesnoeid moest worden, ook de haag van aalbessen en zwarte bes, was dusdanig uit de pas gegroeid dat het aan alle kanten één wildernis was.

Mijn pa is een taaie man en houdt niet van halve maatregelen!
Zijn heggeschaar (op elektriek) had hij helemaal uit elkaar gehaald en de messen laten slijpen. Glimmend met hun puntige tanden waren ze klaar voor de aanval.
Pa was na een hete kop koffie al in de tuin te vinden. Drie-en-zeventig is hij nu, maar hij heeft een bereconditie en ADHD! Die combinatie van factoren staat garant voor het verzetten van heel veel werk in korte tijd.

Kruiwagens vol snoeiafval werden afgevoerd en mijn pa had de volle belangstelling van zeven honden die het allemaal maar wat leuk vonden.
Seanan met zijn kraag om, had een mooie invulling van de dag. Er was een hoop te zien en te doen. Er zijn altijd wel takken waar je even mee rond kunt sjouwen, zelfs met een kraag om.

De bessenstruiken werden tot boven de grond finaal afgesnoeid. Er bleef niets van over. Maar volgens pa, komt dat allemaal weer goed... De haagwinde moest er ook aan geloven. Weg met die rommel!!

Als toegift werd er nog "even" geschoffeld in de moestuin, prei werd uitgeplant en er werden verse slaplanten in de grond gepoot.

Ik zou niet weten wat ik zonder mijn pa moest!! Hij verdient een dikke pluim.
E. overigens ook! Hij houdt helemaal niet van tuinieren, maar zo met mijn pa, is het wel te doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten