donderdag 17 juni 2010

Wat staat er op de klossen?




WK voetbal, weken lang... "Not my cup of tea", gelukkig is het ook detective maand bij de KRO en dat is wél mijn "kopje thee".
's Avonds gaat de teevee op twee en ga ik achter het spinnewiel om gewoon maar wat te spinnen.

Ik heb aardig wat losse restjes merino wol in heel veel kleurtjes en dat spin ik nu maar gewoon op. Nergens aan denken en gewoon trappen en draadjes maken.

Het spinnen van die gladde wol valt niet zo mee. Je moet wennen aan de gladheid van de wol en je hebt al snel last van wat teveel twist in je draad.
Dat kun je op de bovenste foto ook zien. Ik krijg het nog niet zo goed dat er voldoende twist in zit en er toch stevigheid in het draadje zit. Maar dat ben ik nu aan het uitproberen.

In het getwijnde draadje, zie onderste foto, merk je trouwens van die twist weinig meer. Ik kon het zo glad krijgen dat de overmatige draaiïng in de draad, weg is.

Met al die kleuren werken is wel erg leuk! Je weet niet precies wat het wordt omdat alle stukjes merino niet evenlang zijn en op die manier krijg ik een soort toverballendraad.

2 opmerkingen:

  1. Wat ziet dat garen en leuk uit met al die kleurtjes. Ben benieuwd hoe het breiwerk gaat worden of haakwerk, dat kan natuurlijk ook :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk, al die kleuren! Daar hou ik wel van!

    BeantwoordenVerwijderen