vrijdag 18 juni 2010

Op de valreep





Al eerder schreef ik over de achtertuin. Het ontwerp is van Diana, mijn schoonzus en zij was ook verantwoordelijk voor de plantkeuze.
Dat heeft goed uitgepakt!

Maar waarom heet dit logje nu "op de valreep" zul je je afvragen....
Simpel, al jaren neem ik me voor om het eens op de foto te zetten, maar dat vergeet ik prompt en dan zijn de irissen alweer uitgebloeid.
Dat is dus een nadeel van deze planten, ze bloeien maar kort!! Maar daarna heb je grote pollen groen die "grassig" aandoen en de bodem flink bedekken.
Er is geen ruimte voor onkruid en dat scheelt heel veel onnodig wiedwerk.

Na de bloei van de irissen volgt er een lange periode van overvloedige weelde van de hortensia's. Een dankbare plant die het hier heel goed doet.

De alchemilla op de voorgrond op de bovenste foto, vormt in de borders de randbeplanting. Ten minste, daar hebben we ze ooit neergezet, maar ze wandelen nu een beetje buiten het beplantingsschema. Dat is helemaal niet erg, het geeft wat 'sjeu' aan alles.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten