dinsdag 4 januari 2011

Mannenwerk....




Het stalletje....
Tja, als je zo veel werk hebt als wij... dan lopen sommige klussen wel een heleboel vertraging op!
Neem nu onze stal, een fijne plek om af te lammeren, door de prettige ramen tot aan de grond, de lammerlampen, en voldoende ventilatie is het een plaats waar menig aanstaande moederooi graag wil vertoeven.
Maar natuurljk niet op een aangelopen hoop mest van het vorige jaar.
En dat ligt er nu deels nog steeds!
Stinken doet het allang niet meer. Het ruikt niet zo lang als je er maar niet aan gaat zitten, geen riek, of mestvork insteekt. Maar de derrie van het afgelopen jaar moet wel weg!

Ik heb er nog niet de tijd voor gevonden. En het is een beste klus.
Het vereist spierbundels, kracht en uithoudingsvermogen.
Die heb ik in onvoldoende mate en het bezoeken van de sportfaciliteit (twee maal per week) heeft daar nog geen verandering in gebracht.

Gelukkig heb ik een hele lieve broer, genaamd Rob.
Na één telefoontje vandaag, kwam hij. Zus in nood!!!!
Rob is stevig qua spieren en gaat fluks aan het werk.
De ene kruiwagen na de andere, rijdt richting mestberg en de stal wordt allengs leger. Het begint nu wel te stinken als een oordeel, maar dat nemen we op de koop toe.

Om de inwendige mens te versterken, maak ik een chili con carne.
De ingrediënten had ik in huis, dus het is echt toeval...
Mijn broer kan namelijk onwijs winderig zijn!
Ik ben blij dat ik niet naast hem hoef te slapen.

Het stalletje is nu bijna leeg. Ik ben helemaal in mijn nopjes.

Van schapenpoep, worden trouwens de leukste en gekste dingen gemaakt.
Wat dacht je van inpakpapier, te zien op de onderste foto.
Gemaakt in Wales, van handgeschept papier, van schapenpoep dus.
Volgens de leverancier stinkt het niet en is het van ecokwaliteit.
Hoeveel papier zou ik van die afvalberg/ mestvaalt kunnen maken??

Geen opmerkingen:

Een reactie posten