zaterdag 22 januari 2011

Wat staat er op de klos?



Spinnen? Dat doe ik tussen neus en lippen door.
Elk vrij momentje probeer ik te baat te nemen om weer een metertje of wat toe te voegen op een klos.
Het ontbreekt alleen een beetje aan vrije momenten....
Waar koop ik een blikje tijd, ik heb werkelijk geen idee.

Ik heb een vast aantal avonden waarop ik mezelf "vrij" plan.
Ja en ik geneer me niet, die avonden worden ingegeven door de programmering op de teevee.
De zondagavond is zo'n avond, ik kijk dan naar boer zoekt vrouw.
En ik schaam me er niks voor want ik ben in goed gezelschap van een slordige drie miljoen kijkers.

Het rechterbeen trapt gestaag voort...
De handen voeren de wol toe. En wol is een mengeling van bergschaap in drie tinten roze en gewassen swifter.
Het garentje heet "Alice" en is een topper bij Kleiendraad.
Waarom het Alice heet? Ik heb werkelijk geen idee meer.
Tja ik wordt ook een dagje ouder.

Het spinnen met bergschaapwol is wel even lastig, het is gekaard in vlies en heeft een korte vezel. Maar met enig doorzettingsvermogen en oefening is het best te doen.
Het levert een garentje op wat een authentieke en wat robuuste uitstraling heeft.
Niet superzacht zoals merino, maar wel heel leuk voor een stevige sjaal of muts.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten