woensdag 19 januari 2011

Lopen op water...



Hielspoor. Wie er ooit mee van doen heeft gehad weet hoe vervelend deze kwaal is.
Een brandende pijn in de voet.
Het is een kwaal die nog al eens voorkomt bij hardlopers en bij mensen die veel staan. Het laatste is in mijn geval de oorzaak van de ellende.
Ik sta dus te veel, tja om al die bestellingen klaar te maken is het nu eenmaal zo dat ik het grootste deel van de dag op beide voeten mijn gewicht verdeel.

Jaren geleden had ik er ook als eens last van.
De fysiotherapeut is er rijk van geworden. Een aardige man die mijn voetzool bewerkte met electrogolven. Het lijkt erger dan het is, je voelt eigenlijk niets en het effect is ook nihil. Behalve dan voor hem want zijn bankrekening werd allengs meer gespekt....

Ik nam mijn toevlucht tot watergevulde zooltjes.
Dat was de oplossing.
Dus ik heb de zooltjes maar weer besteld.
Ik loop dus nu weer letterlijk op water en dat is even wennen. Het voelt nog wat onwennig en hard aan. Misschien moet ik een paar superzachte vliten zooltjes eop leggen. Lijkt me helemaal ideaal. Maar het ontbreekt aan tijd om die te maken.
Nu maar hopen dat het effect sorteert.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten