zaterdag 25 september 2010

Vakantiestress, deel twee



Voordat ik op vakantie ga, geraak ik altijd in een vlaag van idioterie.
Het huis moet dan schoon! Nu is dat hier in huize Kleiendraad bijna onbegonnen werk.
Zeven honden, waarvan er ten minste vijf een voorliefde hebben voor het rollen in modderplassen, smeren hier de boel steevast onder.
De bijkeuken is de plaats waar ze na een bosrondje eerst moeten "uitzanden".
Maar de bjkeuken moet dus ook schoon en dit vertrek is nog steeds een veredeld groot hok wat bestaat uit gipsplaten en voornamelijk kieren....
Er staat een groot keukenblok mét en zonder deurtjes.
Zwart stof en zand ligt en plakt overal.

Vanavond heb ik de stoute schoenen maar weer aangetrokken, (ik had beter rubberlaarzen aan kunnen trekken) en ben aan de slag gegaan.
Liters vuil water zijn door de gootsteen gegaan, de waterzuivering zal er een beste klus aan hebben en de stofzuigerzak van "Henry" (tonmodel stofzuiger van het merk Henry) zit mudje vol.
De complete familie Sebastiaan ("dit wás de spin Sebastiaan, het is niet goed met hem gegaan etc". AMG Schmidt) is ook verdwenen.
Gestikt in het stof in de zak. Wel sneu maar het ruimt zo lekker op.
Huisdieren hebben we al genoeg.

Om het nog even nog wat drukker te krijgen zijn vandaag de nieuwe vensterbanken gearriveerd. Prachtig vers grenen hout en dat moet tegen het kromtrekken, subiet in de lak. Nog een onverwacht klusje erbij dus.

De vensterbanken zijn echter wel heel erg mooi.
Het gekke is alleen dat als er weer iets af komt in huis, het meteen zo afsteekt bij datgene eromheen wat nog niet gereed is. Iedereen die wel eens een woning heeft verbouwd kan daar vast en zeker over mee praten.
Na ampel beraad hebben we besloten om de vensterbanken toch maar wit te lakken in de Cetabever tint "opaalwit". De lambrizering hier ter plaatse is gelakt in een diepdonkerrode kleur "berry" van Flexa. Nog een donkere tint erbij voor de vensterbanken en ik was vast voorgoed depressief geworden.

De rest van de week moet ik nog verder met het schoonmaakwerk, de bovenverdieping, de woonkamer, keuken en de badkamer.
Maar als dat af is, dan kan ik met een gerust hart en opgewekt gemoed weg.
Volgende week zit ik op de veerboot met kloven van het poetsen in mijn handen!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten