donderdag 14 oktober 2010

Engelsmannenland....

Wij zijn even twee weekjes in het overzeese!
Vanaf de boot(Hoek van Holland-Harwich) is het maar een heel kort nachtje en je komt met een soort van jetlag aan in dit grote land waar ze links rijden.

We hebben al heel veel dingen gedaan, gezien en bewonderd. Daar zal ik u later tot in de treure mee gaan vervelen.....

De opzet van de reis is dat we op zoek gaan naar nieuwe fokkers van schapen en met name die van ons ras. Gelukkig hebben we die gevonden en we hebben de noodzakelijke contacten gelegd met de fokster die ons strakjes een nieuwe ram zal gaan leveren. Deze mevrouw heeft de schapen die we graag willen hebben, breedkoppig en met een excellente vacht. Het werd een gedenkwaardige middag! We hebben heel veel ervaringen uitgewisseld en veel kennis werden we weer rijker van deze mevrouw die zoveel liefde heeft voor ons ras.

U denkt misschien dat het gekkigheid is om de eerste twee weken van oktober naar dit land af te reizen in verband met het weer.... U heeft het helemaal mis!!!!
We hebben hier prachtige dagen met in de middag veel zon. De warme golfstroom zorgt ervoor dat we lekker weer hebben en dat we een prachtige nazomer mogen ervaren.

Dit land is een bezoek meer dan waard. Het is tjokvol met geschiedenis en er is heel veel te zien en te beleven. (ik lijk de plaatselijke VVV wel!!)

Eén van de ontekkingen op het gebied van wol is wel de wol van het Llanwenog schaap.
Het heeft een superzachte vezel en is geschikt voor het spinnen van een garen voor babywolletjes. Ik mocht een pluk meenemen en ik ga contacten leggen met de fokkers van dit schaap uit Wales. Het is de moeite meer dan waard!!!

Ondanks het feit dat we op de website duidelijk hebben aangegeven dat we even niet aanwezig zijn, hebben sommige klanten hier blijkbaar overheen gelezen!!
De e-mail kan ik openen, maar niet beantwoorden! Er is iets mis met de verbinding, maar we zitten dan ook in "the middle of nowhere".
Helaas nemen sommige mensen niet de moeite om de website van www.kleiendraad.nl goed te lezen. Het levert soms nare e-mails op waar ik niets aan kan doen. De server reageert niet en ik kan geen e-mails beantwoorden. Slapeloze nachten heb ik er nog nét niet van, het bed is hier uitstekend, zelfs beter dan thuis!!!

U heeft dus nog veel verhalen tegoed van deze vakantie die deels "zakenreis" is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten