maandag 20 september 2010

Tassen.....





Ik ben absoluut niet modebewust, sterker nog....als je mij in het "wild" tegenkomt dan zie ik er vaak niet echt salonfähig uit.
Mijn spijkerbroek vertoont vaak hier en daar een vlek. Mijn truien zijn oud en hebben slijtplekken en mijn haar zit ook vaak als een dweil en heeft een "stoffige" kleur (A. bedankt voor je treffende uitspraak waar het mijn haarkleur betreft).
Door de bank genomen zie ik er niet uit als een "onderneemster", maar eerder als een doorsnee huissloof.

In tegenstelling tot dit uiterlijk onvertoon, heb ik wel degelijk een voorliefde voor mooie dingen. Dat schijnt bij mijn sterrenbeeld te horen.
Ja mensen ik ben een leeuw.
Dat schijnt in te houden dat ik van luxe dingen houd, een beetje bourgondisch ben en dat ik me graag omring met dure spullen. Ik ga verder nog niet in op de karaktereigenschappen, de materiële kanten van dit sterrenbeeld zijn al ernstig genoeg.
Helaas, die dure spullen zitten er niet in. Een huis wat constant verbouwd moet worden, zeven honden, een kleine kudde schapen en twee bescheiden inkomens, al die zaken zorgen ervoor dat ik het niet "breed kan laten hangen".

Maar ik ga op vakantie, we hebben gespaard en nu heb ik een probleem!
Ik heb geen schoudertas...
Ja en dan kun je natuurlijk niet op reis. Tenminste ik niet.
Ik prop normaliter al mijn dagelijkse benodigdheden in een plastic zak, van welke supermarkt dan ook en ga op pad. Maar ziet u mij al op een sjieke veerboot met de C1000 tas, een HEMA plastic zak waar eerder nog de rookworsten in werden vervoerd?
Neen, driewerf neen!

Hier ter plaatse en in de wijde omgeving is geen goede tassenwinkel voorhanden.
De provinciehoofdplaats blinkt ook al niet uit in ruim voorziene shops met kekke tasjes, dus ik heb het internet maar weer eens bezocht.

Uit de bovenstaande afbeeldingen die ik heb geplaatst (gestolen van internet) blijkt maar weer eens dat ik een voorliefde heb voor een tas met een buitennissige kleur.
Verder en gedegen onderzoek leverde mij het volgende inzicht op....
Ik heb echt een hele dure smaak!!!
Groen is wel voorhanden in tassen maar voornamelijk bij de fabrikanten met winkels on "Fifth Avenue" en de P.C Hoofdtstraat. Hermes, Dior etc. leveren namelijk tassen in "mijn" kleur.

Nog meer speurwerk en ik heb dan toch de tas der tassen gevonden.
Wel meteen een groot model, alshoewel het op de (tweede) afbeelding niet te zien is.
Het is een zogenaamd "shoppermodel". Maar dat mag de pret niet drukken.
Het is een betaalbaar exemplaar en ik kan er een vracht aan spulletjes in kwijt.
Dus het leesboek voor onderweg, de huis-tuin en keuken benodigdheden zoals portemonnee, sleutels, telefoon, losse muntjes, papieren, paspoorten, engelse ponden in een aparte beurs, medicijnen, zakdoeken, adresboek, snoepjes, etc.
Kortom een shoppermodel is dus gerechtvaardigd!
Ik ga de bestelling dus maar plaatsen bij de internetwinkel!!

1 opmerking:

  1. Daar zal je vast heel veel plezier van hebben, het is een heel mooie tas, prachtige kleur.


    Fijne vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen