zaterdag 31 juli 2010

Inspiratie voor de augustusmaand






Iedere maand verzin ik weer een nieuw kleurthema voor de aanbiedingen voor www.kleiendraad.nl . Deze augustusmaand, heb ik gekozen voor de kleur geel.
De zonnebloemen staan in volle bloei en doen het hier op de drentse velden, zeer goed. De keuze voor het kleurthema lag dus voor de hand.
De boeketten met zonnebloemen worden overal aan de weg in stalletjes aangeboden en voor een klein bedrag heb je zomerpracht in huis.

Nu is geel niet mijn favoriete kleur. Ik vind de tint wat opzichtig en te hel.
Blauwe kleuren zijn meer mijn "ding".
Al speurend op het internet, google is toch wel een uitkomst, typte ik "cornflowers and sunflowers" als zoekopdracht in. Wat krijg je dan?? Afbeeldingen van thee!
In dit geval gedroogde bloemen van de korenbloem en van de zonnebloem.
Het mag dan geen thee heten maar moet door het leven gaan als "infusion".
Maakt niks uit, het plaatje vind ik erg mooi.

Het toeval wilde dat ik vorige week tijdens een spincursusdag die ik gaf, wat wilde demonstreren met kleuren. Er lag wat witte wol op de werktafel, wat gele merino en wat korenbloemblauwe vlas. Dus dat ging hupsakee op de kaardemolen en als je dat niet zo door en door kaardt, dan krijg je een mooi mixje.

De onderste foto van de thee (of infusion) is weer een nieuw ideetje voor een garentje. Het zal nog wel even duren want ik ben nu bezig met afwisselend het spinnen van witte alpaca en het spinnen van merino resten, het kleurendoosgaren.
En dat is nog niet af.

1 opmerking: