donderdag 31 mei 2012

Juni, de sportzomer begint!

Ik kan er niet om heen....
Waar ik ook ben, in welke winkel(straat) dan ook, alles is of wordt ORANJE.

Vandaag heb ik even nagedacht over het kleurthema voor Kleiendraad deze maand.
Dat nadenken duurde niet zo lang.
Tijdens de voorbereidingen op de pinksterdagen op de Strubbert, had Anda al een lumineus idee.
Om wat kleur te geven aan de natuurtinten van de wol van de geschoren schapen, bedacht ze dat we ROOD-WIT-BLAUW en ORANJE wol zouden meenemen naar de Strubbert.
Dat viel best in de smaak. De kinderen die ruimschoots meededen aan de wolactiviteiten, zijn al zo voorgeprogrammeerd door de commercie, dat vooral ORANJE, het goed deed.

Op het internet zoek ik dan altijd plaatjes om de website van Kleiendraad te voorzien van een maandelijkse nieuwe voorpagina.
Ik kwam iets opmerkelijks tegen...


Ja u ziet het goed, het is een echt oranje schaap.
Hoe komt dat zult u denken.
Een nieuw ras, heeft het dier veel worteltjes gegeten of is het een kwestie van fotobewerking?
Niets van dit bovenstaande is het geval.
Dit is een schaap van een boer in Devon (Engeland) die het meer dan beu was dat zijn schapen steeds gestolen werden.
Hij bedacht een truc. Hij verfde al zijn schapen oranje.
Zo kon hij ze bij een eventuele diefstal wellicht spotten in andermans wei.
Dat bleek helemaal niet nodig te zijn.
Oranje schapen, die worden niet gestolen. Veedieven laten de oranje schapen links liggen.

Op de Strubbert was zelfs een heuse EK-boom te zien.
Wat je met wild breien al niet kunt doen!


Houd ik nu van sport? Nou nee, ik moet de zomer door zien te komen.
Dat worden lange avonden met een luisterboek "op mijn hoofd", dat schijnt ook lekker te spinnen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten