maandag 16 mei 2011

Vers van de pers, (nee van de geiten)



Vandaag mocht ik een nieuwe en verse partij mohair uit komen zoeken bij mijn vaste adresje.

Het was even zoeken naar het juiste huisnummer aan de drukke verkeersweg.
Maar na enig heen en weer steken, vonden we toch het juiste adres.
Een deel van de geiten stond als levend uithangbord op één van de weide's voor het huis.
Ja dat kan niet missen! Zoveel angorageiten worden er in ons land nu eenmaal niet gehouden en gefokt.

De geiten hebben het daar prima! Angorageiten houden van klimmen en een beetje vertier op hun landerijen. Daar was aan gedacht! Boomstronken en meer klimmaterieel was ruim voorhanden.

De zakken met uitgezochte mohair stonden al paraat dus ik mocht de mooiste vachtjes uitzoeken.
En dat heb ik dan ook gedaan.
Ik heb mohair van de tweede scheerbeurt en mohair van de vierde schering meegenomen.
Heel mooi spul!
Eigenlijk zit er weinig verschil in zachtheid en glans in beide 'scheringen' maar de vierde schering heeft minder krullerigheid.
Maar dat is weer handig als je de mohair wilt verspinnen.

Ach en op de weg naar huis, de regen kletterde zo fijn om de auto heen dan kom je op inspirerende ideetjes, bedacht ik me dat ik een deel lekker ging wassen en ik ga het kaarden samen met een zachte wolsoort.

De zakken met mohair staan nu nog te wachten tot ze in de opslag gaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten