donderdag 10 maart 2011

Zo ziek als een hond (of twee honden)



Het lijkt erop dat we in een periode van ziekte zitten met de honden.
Na Mór's ziekte en overlijden, zijn we nu in een periode beland waarin de keukenrollen en de dweil paraat staan.
Zowel Jolee als Lucy zijn "aan de kots".
Lucy al een paar dagen lang en vanmiddag is heeft ze eventjes de dierenarts bezocht om een prikje te halen tegen de misselijkheid.
Jolee is vanavond begonnen met het omkeren van haar maag....

We denken dat we de aanleiding wel weten.
Sedert een aantal dagen is onze achterbuurboer weer begonnen met het uitrijden van de geitenmest.
Mensen, de lucht is onbeschrijfelijk.... Het trekt door het hele huis heen.
Ook de buren klagen steen en been. Ik ben zowaar blij met de hoosbui die hier vanavond is losgebarsten.

Die poep heeft voor Jolee en Lucy, een geweldige aantrekkingskracht.
Ook al vermaan ik, in een onbewaakt ogenblik, hebben de dames toch kans gezien om er een hap van te nemen.

Ik weet niet wat voor verderfelijks er in geitenmest zit, maar wat ik wel weet is dat ze hier op het schapenveld ook wel eens een keutel eten. En daar worden ze nooit ziek van...

Lucy is nu weer wat opgeknapt en toont weer interesse in Mies de kat.
Jolee ligt als een vaatdoekje op de bank.

Ik hoop dat ze weer snel uit de ziekenboeg geraken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten