donderdag 25 november 2010

Kerstkriebels......





Hier ter plaatse rijden er auto's, vrachtwagens en tractoren, af en aan met vers gekapte dennebomen mét en zonder kluit.
De Sint moet zijn verjaardag nog vieren, maar de kersttijd komt er onherroepelijk wel aan.

Twee maanden geleden ben ik al begonnen met de voorbereidingen.
Eerst wilde ik met de aal- en zwartebessen jam maken en in leuke mini-potjes met een schattig afdekstofje stoppen. Zo kon ik mijn klanten een persoonlijk cadeautje geven in de kersttijd.
Maar na een middag te hebben gedaan over het ontdoen van driekwart bessenstruik, gaf ik de moed op en er de brui aan.
Dat werd toch iets te bewerkelijk.
De vogels hebben een geweldig maal gehad en kunnen de winter vast goed doorkomen met een super vitamine-C stoot.

Maar ik wilde toch iets doen. Dan komt het nadenken, van ruwe wol wordt je vies, een probaat middel is dan zeep! En met zeep worden je handen dan weer lekker fris en schoon.

Het internet leverde weer een fijn adresje op. Mevrouw Patricia van "Sfeerzeepjes" zoek dit maar op, op Google, maakt op bestelling alles wat je wilt.
Dus leuke items opgezocht en twee geurtjes uitgezocht.
Twee weken later had ik alle zeep in huis. Keurig verpakt. Hulde voor de service.

Bloemistenfolie, lint en klokjes doen de rest.
Nu maar hopen dat de klanten van Kleiendraad het ook leuk vinden!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten