zondag 28 november 2010

Brrrr..... maar wel mooi!






Ik moet nog een beetje wennen aan de kou.
Koning Winter is al weer vroeg in het land en vorig jaar was dit al niet anders.
Hier in het noord-oosten van het land zijn we er al wel aan gewend, maar het is toch altijd weer even omschakelen.

De hemden worden uit de ladekast gehaald, de "wantschoenen" uit het speciale mandje met winteraccesoires en de straalkachel gaat weer aan, uren voordat ik in mijn bed kruip.
De elektrieke deken staat overigens op standje twee, de heetste stand.
Onze slaapkamer is namelijk een ongeisoleerde ruimte die eigenlijk op de "deel" is gebouwd. Koud...... Maar het schijnt bijzonder gezond te zijn. Nou daar houd ik mij dan maar aan vast.

Hond Pat, die altijd in de slaapkamer wil slapen, houdt het voor gezien.
Hij wil comfortabel in de huiskamer op de bank liggen. Ik kan hem geen ongelijk geven.
Hij verkiest de warme ruimte boven mijn gezelschap. Ach ontrouw, ik kan er mee leven.

Iedere dag maaak ik een wandeling met mijn zeven viervoeters door het bos.
Het Drent-Fries wold is nu een plaatje! Alles is bevroren en ziet er meer dan sprookjesachtig uit.
Het rare is dat ik bijna niemand tegenkom op mijn dagelijkse boswandelingen.
Ach mensen, neem toch een hond en ga de bossen en de natuur verkennen, u ziet zo veel moois! Daar kan geen ansichtkaart tegen op!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten