maandag 14 september 2009

Appelboom met appletreewol

"Inspiratie" vind ik altijd zo'n groot woord.... Maar in dit geval was dat wel een beetje zo. Eén van mijn nieuwe appelbomen heeft al zo'n mooi stammetje dat ik speciaal een garen heb gamaakt wat daarop lijkt. En dat is aardig gelukt.
Het is eigenlijk nogal simpel gemaakt. De grondtoon is grijs in dit geval een combinatie van wol van het Gotland Pelschaap met daardoor heen de krullen van dit schaap. Op de kaardemolen heb ik het gemengd met twee kleuren Merino wol. En dan lekker dik en onregelmatig spinnen.
De mossen en de stam lijken weer op het grijs en groen in het garen.
Voor de foto heb ik een streng natuurlijk opgehangen in de appelboom.

2 opmerkingen:

  1. mooie combinatie geworden, geweldig he zo'n rijke inspiratiebron :)

    groetjes Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja dat is het zeker!!! De tuin, de natuur, maar soms ook mensen en etenswaren, bieden een onuitputtelijke bron aan inspiratie.
    Maar soms ontstaat een garen ook gewoon... en dan krijgt het later een naam omdat er dan weer een associatie bij is.

    Groeten Sonja, die ook jouw blog gelezen heeft en het volgt. Wat een leuke dochter en ik heb nog nooit zo veel foto's van een blije baby bij elkaar gezien.

    BeantwoordenVerwijderen