donderdag 5 juli 2012

Je gaat op vakantie en je neemt mee....

U kent het wel, u gaat op vakantie en u maakt lijstjes.
Alles staat erop, van Aardappelen tot Zwempak.

Die lijstjes maak ik allang niet meer, ik stapel kledij in een wasmand, ga nog eens langs de bibliotheek en neem een forse stapel boeken mee en tegenwoordig pak ik de Victoria (lees opklapbaar spinnewiel) in en neem voldoende wol mee.
De aardappelen koop ik wel op de plaats van bestemming.

Ik kan niet meer zonder spinnewiel en wol als ik weg ben....
Ik ben namelijk verslaafd aan het spinnen en het rustgevende aspect van het ronddraaien van het wiel.

Viltvriendin Ria, van Viltatelier de Hoeve, maakte kennis met mijn Louët Victoria.
Ze stond op het punt om met haar campertje af te reizen naar Schotland.
Met wat vakantiegeld wat nog geen duidelijke bestemming had, ze twijfelde over de aanschaf van een I-Pad, overwoog ze de aanschaf van de Victoria.
Het spinnen op het dubbeltraps spinnewieltje beviel haar zo goed dat ze toch besloot om een Victoria aan te schaffen.

Tussen de levertijd van een week en haar vertrek zat te weinig tijd.
Dus mocht ze mijn eigen Victoria meenemen naar Schotland.

Hieronder ziet u Ria heerlijk spinnen in de buitenlucht met een fantastisch uitzicht op de "Scotch Mountains" , hond Kalle zit braaf naast haar.


In Schotland regent het wel eens....
Dat is niet erg, vanwege de regenval is het er ook juist zo groen en zo mooi.
In de camper is het dan goed spinnen.


In een caravan of camper is het vaak woekeren met ruimte.
Je moet alles opruimen om weer naar bed te kunnen.
"Victoria" paste zich prima aan aan de omstandigheden en ingeklapt nam ze haar plekje in onderin de linnenkast van de camper.


Voor Ria was het spinnen heerlijk om te doen en weer eens wat anders dan het lezen van ettelijke boeken, het invullen van woordpuzzeltjes en het doen van sudoku's.

Overigens is de Victoria een volwaardig spinnewiel, dus niet alleen geschikt voor vakanties's maar ook om dagelijks op te spinnen...

Zeker voor kleinbehuisden is het de oplossing.
Het is geen 'sta in de weg', maar een klein en volwaardig spinnewiel waar je alles op kunt spinnen.

Dus, voor wie nog op vakantie gaat en graag spint, overweeg de aanschaf van de Victoria.
Vergeet de wol niet mee te nemen op uw trip!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten