woensdag 6 januari 2010

Eindelijk weer wol spinnen!


Wat is het toch vervelend om je hobby niet te kunnen uitoefenen.
Zelfs toen ik met mijn been in het gips zat, heb ik nog wol gesponnen, maar dat ging met een ontsteking in mijn arm echt niet.
Gelukkig is alles nu weer in orde en leg ik de laatste hand aan een spinopdracht.
Op het spinnewiel zie je geverfde merino liggen. Het is lontwol en het vereist een beetje techniek, of wat handigheid om het te kunnen spinnen.
Ik doe het op de volgende manier. Van de lont scheur ik steeds een centimeter of vijftig af en vouw dit dubbel. Voorzichtig trek ik dan uit de dubbelgevouwen lont de eerste vezels, daarna is het gewoon spinnen geblazen. Het is niet mijn favoriete werkje. Ten eerste spin ik liever met de vuile wol. Ten tweede is deze wol erg glad en je moet het met aandacht spinnen.
Maar ik hoef niet zo heel veel meerte doen, het is bijna af en dan kan ik er een mooi pakje van maken. De rest van de wol is al gesponnen en gewassen en dit is een garen wat bestaat uit duitse merino gemengd met bruine texelaar wol. Het is erg mooi en het roept meteen associaties op met chocolade, mmmmm!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten