woensdag 16 januari 2013

DPD, weg ermee.....


Als er iets stress oplevert dan is het wel de DPD.
Een koeriersdienst die het woord 'klantvriendelijk' nog moet uitvinden.

Wij zijn afhankelijk van hen omdat sommige leveranciers en groothandels nu eenmaal zaken doen met deze verzendorganisatie.

In de loop der jaren hebben we vele malen te maken gehad met de 'custumor service' van de DPD.
En dat valt niet mee...
Er zitten daar meisjes zonder enige hersenactiviteit achter de telefoon.

Vandaag was weer zo'n dag.
Ik ken de website al bijna uit mijn hoofd en belde met de klantenservice.
Er was een pakket bezogd wat niet voor ons was, ten eerste was het te laat en ten tweede was het voor een totaal andere mevrouw in het zuid-oosten van ons land.

Ik verwachtte namelijk twee pakketten van dezelfde afzender.
Maar één van de pakjes was dus niet voor ons. Wél was er op het pakket een label met ons adres, provisorisch half over het origenele label heengeplakt met een inferieur soort plakband....

Dan gaan de alarmbellen hier wel rinkelen.
Het pakket was dus niet voor ons.
Ik heb gebeld met DPD Nederland.
Het label wat abusievelijk met een beetje tape geplakt was op het pakket (voor de mevrouw te E.) hield ik wijselijk achter.

Bellen dus, dat is het enige wat je kunt doen.
'Mevrouw we hebben twee pakketten bij u afgeleverd'
Ja dat klopt, maar één van de pakketten is voor een ander adres.
'De koerier komt zo langs om het verkeerd bezorgde pakket op te halen'

Weet u dan waar ons tweede pakket is?
'Neen u heeft twee pakketten ontvangen'
Wij hebben één pakket ontvangen en geen twee pakketten...
'Neen uw zending bestaat uit twee pakketten en die zijn bij u afgeleverd'
Neen, we hebben één pakket ontvangen, het tweede was niet voor ons bestemd.
Ik heb hier een label met een pakket van het ontbrekende pakket voor u.
'Dat kan niet.....'
Ja dat kan wel ik heb het van het verkeerde pakket afgehaald, was niet moeilijk het zat los.

'Mevrouw u heeft twee pakketten ontvangen, wat is er dan mis? '
Tja en dan zak je weg in de bureaucratie van de DPD....
Mijn vraag of er ergens in een depot te zien was of er een zending was zonder etiket, werd afgedaan als onmogelijk.
'Daar kunnen we niet aan beginnen mevrouw' was het antwoord.
Ik kon een klacht indienen via de e-mail.

Ik kan zo langzamerhand een boekje schrijven over de DPD.

2 opmerkingen:

  1. pfff, ik ken die koeriersdienst niet en daar ben ik heel gelukkig mee zo te lezen. Hier komen weer andere leveranciers, dat gaat ook niet altijd goed. Ooit meegemaakt dat er een pakket voor mij bij m'n dochter (natuurlijk met dezelfde achternaam) aan de andere kant van het dorp afgeleverd werd, de bezorger had het adres veranderd omdat hij dacht dat het niet goed was. Ik was toen wel blij dat wij geen Janssen heten en het pakket makkelijk te traceren was:-)
    Sterkte met de afwikkeling van het gedoe.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou ja zeg! Dat ze dat zelf dan niet snapt, hè? Op dat soort momenten hoop ik altijd dat elk moment Frans Bauer binnen komt om te zeggen dat ik in de maling ben genomen, want eigenlijk kan het toch niet dat iemand met zo'n IQ wordt losgelaten op hun klanten.

    Erg leuk geschreven stuk trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen