maandag 15 augustus 2011

Op de thee


Recentelijk was ik jarig. Ja alvast bedankt voor uw felicitaties.
Omdat er hier druk gewerkt werd op de doordeweekse dag, die alweer een nieuw jaar markeerde in mijn leven, besloot ik het niet te vieren.
Althans niet thuis, maar wel op een dag dat het me beter uitkwam in een klein clubje van ouder plus vriendin, schoonmoeder en mijn partner.

Ik wilde iets anders, iets ontspannends en geen werk aan koffie, drank, gebak en hapjes. Dat wilde ik nu eens laten doen.
Lekker onderuit zitten en verwend worden.

In het Dagblad van het Noorden, gaan twee redacteuren steeds eten, of iets anders culinairs doen in Drenthe of Groningen.
Zo genoten ze (van) een 'high tea' in Eesergroen.
Bij 'Lucy's Inn' aldaar.
Het werd een lovend verhaal.

Nu kun je tegenwoordig overal high tea-en.
Maar bij Lucy moet u dat echt eens doen.

We hebben er een tiental jaren geleden al eens gegeten en het was echt lekker.
De kok was toen net in liefde gevallen met een echte engelse, dat is dus Lucy.
Lucy verruilde het regenachtige Groot-Brittannië voor het regenachtige Nederland.
Samen zetten ze de zaak voort en Lucy's kwaliteiten op het gebied van gebak en brood zijn fenomenaal.

Er komt niets uit een pakje of een zakje.
Alles is vers en zelfgemaakt. De thee is van losse blaadjes in een tissue achtig zakje, het brood van de sandwiches ook zelfgebakken, jam huisgamaakt en vast ook nog zelfgeplukt.

We begonnen met een warme quiche. We hadden niet geluncht, dus dat vulde onze knorrige magen al een beetje.

Daarna kwam een etagére ter tafel met drie borden erin.
De onderste bevatte vier soorten sandwiches. Met vier overheerlijke hartige vullingen.

Op het middelste bord de scones, met drie soorten huisgemaakte jams en room. De scones waren niet hard en taai, maar luchtig en knapperig.
De jam was goddelijk, ik vond vooral de framboos erg lekker.

Bovenop, vijf soorten gebak.
Chocoladegebak, citroengebak, victoria spongecake en nog meer lekkers.

We hebben heel veel kopjes verschillende thee gedronken.
Eerst even wiebelen met het zakje....

De inrichting bij Lucy is zo oubollig dat het gemakkelijk voor engels kan doorgaan.
Dat moet je maar even voor lief nemen.
Maar met mooi weer, dat was het op die dag niet, kun je fantastisch buiten zitten onder de fruitbomen.

Dus doen, high tea-en bij Lucy's Inn!!
Wel van tevoren reserveren, want Lucy moet natuurlijk wel de tijd hebben om te gaan bakken.

Eesergroen ligt vlakbij Borger, een leuke plaats met het hunebedmuseum wat ook al de moeite waard is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten