zaterdag 18 september 2010

Het spinnen van dikke draden




Soms wil ik wat anders dan een standaard garentje.
Ik wil iets met een dikkere draad, kralen, "slubs" en meer van dit soort volumineuze zaken die een draad nu eenmaal dikker maken.
Dat kan niet op een standaard vlucht en dito spoel.

Natuurlijk zijn er speciale spinnewielen in de handel voor dit soort dikke draden.
Maar dat is nu weer direct zo'n uitgave.

Ik dacht het te hebben gevonden.....
Louët levert een zogenaamde "bulky" spoel en dito vlucht. Daar moet je volgens de omschrijvingen van de diverse websites, dikke draden mee kunnen spinnen.

Helaas.... Dat is dus niet zo.
De spoelen zijn weliswaar groter, er kan veel meer op, maar de vluchthaakjes op de vlucht en het spingat zijn even groot als op een normale vlucht.

Weer ruim honderd euro uitgegeven voor iets wat niet doet wat het belooft.
Ik zal de firma Louët maar even een mailtje sturen....

1 opmerking:

  1. Hoi,

    IK lees regelmatig even mee en kan het nu niet laten even te reageren...kan je het niet gewoon terug sturen met de vermelding dat het niet functioneert naar warvoor je het hebt aangeschaft? Het is niet even een paar euro...toch?

    Groet,
    Mirjam
    www.stadseindebetuwe.web-log.nl

    BeantwoordenVerwijderen