donderdag 12 januari 2012

In het nieuwe jaar


Ach hoe symbolisch....
U ziet hier een vakantiekiek van de reis naar Engeland van oktober 2011.
Ga me nu niet vragen waar het was.... oh ja het popt opeens op. Het was is een bekende tuin. Het was Hidcote Manor. Bij de tuinfanaten een absolute must, ik vond het een tegenvallende excercitie... Ik heb op deze reis vele tuinen gezien die minder beroemd waren maar veel mooier!

Nu ga ik even terug naar de eerste zin van dit stukje.
Symbolisch, dat is deze foto wel.
En ik ga uitleggen waarom.
Let op en lees mee!
Stelt u zich voor dat u een plan heeft... u kijkt door een raam naar buiten.
U ziet paden, welk pad neemt u? Wat loert er om de hoek van het pad, is het doodlopend? Of onbegaanbaar? Zijn er hinderlijke obstakels. U weet het niet.
Binnenshuis is het veilig. De dikke muren verwarmen en beschermen u.
Tegelijkertijd staan de tralievensters symbool voor opsluiting.
En dat wilt u ook niet...

Toen ik een aantal jaren geleden begon met mijn eigen bedrijfje, was het een allemaal een onbekend avontuur.

Dat is eng, dat beginnen voor jezelf!
Nu gaat het zo goed dat ik tijd tekort kom. Dat is dus het pad met die hobbels of in net nederlands, obstakels.
Ik kom amper toe aan familie. Laat staan kennissen en vrienden.

Dat leidt tot frustratie.... Menig ondernemer zal zich hierin herkennen.
Het runnen van een webshop is dus wél een carriére. Ten minste als je veel klanten hebt en je zo'n negen uur op een dag werkt.

Soms neem je een pad wat doodlopend is. Meestal komt dat omdat je als ondernemer teveel hooi op je vork neemt, dat merk je al snel. Niet alles wat je wilt, kan ook! Je moet dan passen terugnemen en weer op zoek naar het rechte pad.

Onbegaanbare paden zijn er ook, die kom je dan ook wel tegen.
Ik kan een lijstje geven, maar ik ga het u maar besparen want het is allemaal minder aardig en niet leuk. Je wordt er als mens wel wijzer van!

Inmiddels zitten we al bijna twee weken in het nieuwe jaar.
Deze foto is ook een synoniem voor 2012.
U kijkt naar buiten, door een raam, ongewis van de paden die u moet en kunt gaan.
Maar laat u leiden door de ervaringen.
Neem alles als bagage mee.
Schroom niet om een weg in te slaan en tot de slotsom te komen dat het niet de juiste route was.

Geniet van alles wat mooi is.

In dit nieuwe jaar zal ik proberen om wat vaker te schrijven, maar dat moet wel kunnen....

1 opmerking:

  1. Hallo Sonja, bij toeval (hoewel, wat is toeval eigenlijk) op je blog gekomen en je schrijft heerlijk onderhoudend en herkenbaar! Recht uit het hart, met gevoel, maar ook met realiteitszin en nuchterheid.
    Voor wat de ziekenbestrijding betreft: verdiep je eens in colloïdaal zilverwater. Jaren geleden bij toeval door mij ontdekt en sindsdien wordt het gebruikt bij mens en dier in dit huishouden.
    behoorlijk volledige info daarover op: http://www.colloidaalzilver.nl en nee, ik heb geen aandelen :-)))
    Groetjes,
    Margreet de Graaff, Borne

    BeantwoordenVerwijderen