zondag 29 januari 2012

Groter groeien

De huidige werkruimte voldoet niet meer.
We knappen uit onze jas, of om beter te zeggen, we kunnen onze achterwerken niet meer draaien in de werkplaats.
Het werd tijd om een nieuw plan ten uitvoer te brengen.

In onze visie betekent dat, dat we het aanleggen met diverse aannemers.
Zij mogen langskomen en tekeningen maken, offertes uitbrengen en meedenken over hoe een degelijke ruime wolwerkplaats er uit moet gaan zien.

Dat valt voor den drommel nog niet mee.
Wij hebben nogal wat ideetjes, de aannemers op hun beurt hebben ook zo hun hersenspinselen. In dat proces moeten we elkaar dus tegen komen en goed gaan samenwerken.
Ik kan een boek schrijven over de laatste verbouwing, mét aannemer en wat daar allemaal fout in is gegaan.
Al doende leert een mens....

Iets wat ik in de voorbijgaande jaren wel heb geleerd is dat mannen een enorm genoegen scheppen in het afbreken en slopen van materie.
Ik hoef maar een idee te opperen en de eerste puinbak is al besteld bij de afvalverwerker.
Het was deze maal niet anders.

Op onderstaande foto's ziet u het resultaat....
Vier mannen die zich helemaal te buiten gaan aan het slopen van een oude deelvloer.
De kruiwagens rolden af en aan, de ene na de andere puinbak werd gevuld en ik leverde koffie en brood.


U kunt zich al nauwelijks voorstellen hoe het moet worden, ik heb een vaag idee.
Ik heb namelijk een tekening!
Qua afmetingen wordt het gigantisch, er komt een toilet in, een keuken, een lesruimte en een heel groot werkgedeelte.
Het internet wordt nu druk doorzocht op de meest ideale vormen van wandbekleding, zonnepanelen, verwarmingsystemen en nog veel meer.

De indeling moet zo worden dat er kasten in komen met telescopische ladesystemen.
Ik zie een enorm werkblad voor me, een aparte hoek voor de computer en de administratie.
Het gaat wat worden!!De foto's geven nog niet dát weer van de oppervlakte, maar we werken gestaag door.
Buurman Flip, pa Ad, broer Rob en E. kruien nu nog steeds de ene kruiwagen na de andere naar de puinbak.
Slapeloze nachten heb ik er nog niet van, wel droom ik van de ruimte en de mogelijkheden.

1 opmerking:

  1. Spannend, ben wel heeeel erg nieuwsgierig hoe jullie dat gaan aanpakken. Tja mannen en slopen, dat gaat heel goed samen, je oppert iets en een uur later heb je ineens een heel andere ruimte :-), och, vast een beginnetje gemaakt, zeggen ze dan.

    BeantwoordenVerwijderen