woensdag 16 januari 2013

DPD, weg ermee.....


Als er iets stress oplevert dan is het wel de DPD.
Een koeriersdienst die het woord 'klantvriendelijk' nog moet uitvinden.

Wij zijn afhankelijk van hen omdat sommige leveranciers en groothandels nu eenmaal zaken doen met deze verzendorganisatie.

In de loop der jaren hebben we vele malen te maken gehad met de 'custumor service' van de DPD.
En dat valt niet mee...
Er zitten daar meisjes zonder enige hersenactiviteit achter de telefoon.

Vandaag was weer zo'n dag.
Ik ken de website al bijna uit mijn hoofd en belde met de klantenservice.
Er was een pakket bezogd wat niet voor ons was, ten eerste was het te laat en ten tweede was het voor een totaal andere mevrouw in het zuid-oosten van ons land.

Ik verwachtte namelijk twee pakketten van dezelfde afzender.
Maar één van de pakjes was dus niet voor ons. Wél was er op het pakket een label met ons adres, provisorisch half over het origenele label heengeplakt met een inferieur soort plakband....

Dan gaan de alarmbellen hier wel rinkelen.
Het pakket was dus niet voor ons.
Ik heb gebeld met DPD Nederland.
Het label wat abusievelijk met een beetje tape geplakt was op het pakket (voor de mevrouw te E.) hield ik wijselijk achter.

Bellen dus, dat is het enige wat je kunt doen.
'Mevrouw we hebben twee pakketten bij u afgeleverd'
Ja dat klopt, maar één van de pakketten is voor een ander adres.
'De koerier komt zo langs om het verkeerd bezorgde pakket op te halen'

Weet u dan waar ons tweede pakket is?
'Neen u heeft twee pakketten ontvangen'
Wij hebben één pakket ontvangen en geen twee pakketten...
'Neen uw zending bestaat uit twee pakketten en die zijn bij u afgeleverd'
Neen, we hebben één pakket ontvangen, het tweede was niet voor ons bestemd.
Ik heb hier een label met een pakket van het ontbrekende pakket voor u.
'Dat kan niet.....'
Ja dat kan wel ik heb het van het verkeerde pakket afgehaald, was niet moeilijk het zat los.

'Mevrouw u heeft twee pakketten ontvangen, wat is er dan mis? '
Tja en dan zak je weg in de bureaucratie van de DPD....
Mijn vraag of er ergens in een depot te zien was of er een zending was zonder etiket, werd afgedaan als onmogelijk.
'Daar kunnen we niet aan beginnen mevrouw' was het antwoord.
Ik kon een klacht indienen via de e-mail.

Ik kan zo langzamerhand een boekje schrijven over de DPD.

dinsdag 8 januari 2013

Het nieuwe jaar


Het nieuwe jaar is als een pasgeboren lammetje.
Het is nog helemaal onwetend, blanco en nieuwsgierig naar wat er komt.

Een 'vers' jaar is ook de geschikte periode om te beginnen met nieuwe plannen, nieuwe werkstukken en verse projecten.
De januarimaand kan en beetje somber zijn.
Maar niets werkt beter tegen deze lichte vorm van winterdip, dan het maken van iets nieuws.

Kleiendraad heeft nu de witte wol, de witte vezels en de chiffon zijde, lager geprijsd.
Want de tint wit kan mooi als basis dienen voor garens en viltwerkstukken.
Als je de witte vezels samen verwerkt tot een garen of een werkstuk, dan levert dat vaak spannende combinatie's op.

De tint-op-tint methode (dus alles in dezelfde kleur, of met een dure aanduiding 'ton-sur-ton') is prachtig!
Probeer het eens uit.
Maak een garen van bijvoorbeeld een dunne draad zijde en een wat dikker gesponnen draad van Blue faced Leicesterwol, of Merinowol, of Nieuw-Zeelandse lamswol.
Twijn het samen tot een garen.
Het heeft meteen een luxe effect en uitstraling.

Vind je wit te besmettelijk? Dan kan je natuurlijk je witte wol verven!

En oh ja, wij wensen iedereen natuurlijk een fijn, gezond en creatief 2013.